
Naissaarel on suurimaks vaatamisväärsusteks põhja osas on Kindluspark oma suurimate patareidega 10A ja 10 B.
Reeglina toimub ekskursioon patareisse 10B, kuid 10B ühendustee läbimatuse korral ka patareisse 10A. Peale Vene-Jaapani sõja Tsuhima merelahingut 1905 a. mil purustati kogu Balti merelt Kaug-Itta siirdunud vene laevastik, andis tsaar Nikolai II korralduse baltikumi kaldakindlustuste liini rajamiseks. Naissaarele rajati Peeter Suure Merekindluse suurima tulejõuga suurtükipatareid, sulgemaks Soome lahte kuni Porrkalani ja mereteed Tallinnasse.
Kindluspargi Patarei 10B
Enamik Naissaarele saabunuist tunneb suurt huvi patarei 10B vastu. Seal asub suur pöörlev kahurialus. See on tõepoolest Naissaare suurim. Kahuritoru pikkus oli 14 meetrit, läbimõõt 320 millimeetrit. Mürsk kaalus viissada kilogrammi ja kahuri laskekaugus oli alguses 24, pärast täiendusi 30 kilomeetrit.
Kahurist tehti siiski vaid üks proovilask
Patarei koosnes kahest suurest betoonehitisest ja nende vahel kerkivast komandopunktist, mille ühes otsas asus jõujaam. Kõik need olid omavahel ühendatud liivavalli all kulgeva tunneliga. Siinne komandopunkt oli Peeter Suure merekindluse kõrgeim kaitserajatis: kolme korrusega ja kõrgust jalamilt ülemise rinnatise servani viisteist meetrit.
Eesti Vabariigi alguspäeviks oli põhjapoolne osa patareist peaaegu täielikult hävinud
Vasakpoolse soomustorni alus oli aga enam-vähem terve. Korras oli ka komandopunkt, kuid maa-alune ühenduskäik oli vett täis. Vasakpoolne tornialus otsustati konserveerida, selle soomustorn sai pappkatuse. Kuid soov rajada sinna korralik patarei rauges õige varsti: juba 1938. aastaks olid ruumid ning maa-alune tunnel komandopunktiga taas vett täis valgunud.
Praegu saab komandopunktis taskulambi valgel ringi vaadata ning ka selle katusele ronida
Patarei nr. 10-b (neli 12-tollist kahurit) ei olnud 1914.a. projektis veel ette nähtud, kuid tõenäoliselt asuti seda ehitama varsti pärast Esimese maailmasõja algust. Kogu rajatis koosnes kahest soomustorni betoonaluse-ehitisest (35×28 m) ja nende vahemaal (90 m kummagi tornini) asuvast komandopunktist ühes jõujaamaga.
Kõik olid omavahel ühendatud betoontunneliga, mille seinakõrgus 2,3 m ja sealt algava metallvõlvi kõrgus 0,5 m. Tunnel kulges kunstliku liivavalli sisemuses. Soomustornide betoonalusehitised olid kahekorruselised, kolmanda korruse moodustas pöörlev soomustorn. Kogu Peeter Suure Merekindluse kõrgeim kaitserajatis oli kirjeldatava patarei komandopunkt: jalamilt rinnatise servani 15 m.
Ta oli kolmekorruseline, vaateplatvormil paiknes soomustatud komandotorn. Soomuse paksus ees 10 tolli, tagaküljel 5-8 tolli, lael 8-10 tolli. Tornilaadsele komandopunktile liitus lõuna pool madalam betoontiib, mis mahutas patarei jõujaama ning mõned abiruumid ja oli ühekorruseline.

Patarei põhiülesanne oli hoida koostöös patareiga nr. 10-a Soome lahe riivistusliini lõunaosa ning Suurupi piirkond tule all.
Laskemoonavarud asetsesid kummaski betoontornis. Soomustorni kupliosa (kahurite asukoht) ja alumised ruumid moodustasid hiigelsilinderja terviku, mis pöörles elektri jõul suurtel kuullaagritel. Patarei oli valmisehitatud ja lahingukorras (Eesti Loodus 2005/3).
Kindluspargi Patarei 10A
Vaid mõnisada meetrit edasi on Peeter Suure patarei, mida tunti ka numbri all 10A. Terviku moodustasid kaks tugevat kahekorruselist soomustornialust, mis olid omavahel ühendatud 200-meetrise liivavalliga. Selle keskosas võib märgata laiendit: tõenäoliselt oli see kolmanda torni jaoks kavandatud asukoht.
Valliga püüti vaenlase tule eest varjata raudteeharu. Betoonehitistest valmis ainult põhjapoolne, millele jõuti peale tõsta ka soomustorn. Torni paigaldati selleks kohale toodud portaalkraanaga. Lõunapoolsest betoonrajatisest suudeti valmis ehitada vaid raudkivialus koos välisseintega ja silinderjas betoonalus soomustornile. Katuse, seinte ega vahelagede valamiseks aega enam ei jäänud: enne tuli saarelt lahkuda.
Ka selle patarei projektis polnud juhtimiskeskust ette nähtud. Mõlemad rajatised on püsinud tervetena. Põhjapoolset torni saab seest uudistada, kuid jällegi läheb vaja taskulampi. Pisut ettevaatust ei tee paha: on kohti, kus põrand jätkub alles viie meetri sügavusel (Eesti Loodus 2005/3).
Lisaks pakume võimalust tellida kaasa piknikupakk või soe toit ning ülipõnev aardejaht. Ei oska valida? Võrdle seiklustegevusi Täpsusta oma soove pakkumise küsimisel!
Klientide tagasiside

Kristel Roossaar
Swedbank
Soovin tänada meie terve kollektiivi nimelt mõnusa väljasõidu eest! Olen kindel et kõik meie kliendid jäävad rahule!
Püüame saata võimalikult palju.

Carita Kaukver
OÜ Kliimaseade
Täname toredate suvepäevade eest, meie rahvas jäi väga rahule.

Mari Sadrak
Swedbank Kristiine kontori nimel
Soovin veelkord tänada eilse Naissaare ekskursiooni ja ilusa päikesepaistelise päeva eest!

Siret Saarniit
Ääsmäe Põhikool
Me jäime ekskursiooniga rahule ja soovitame teistelegi.

Signe Madisson – Teenindusjuht
ISS Eesti
Kõigepealt suur suur tänu vahva reisi eest.
Hea, et organiseerisite teise laevaga sõidu, kui et oleksite reisi üldse ära jätnud.
Vahvalt kukkus välja ka viktoriin Petka juures.

Mai Lüll
AS Cambrex Tallinn
Suur tänu Teile ja Naissaare Külalistemaja meeldivale personalile.
Veetsime Naissaarel toreda päeva. Teie inimesed panid meid tundma oodatud
külalistena.
Aitähh!

Vivian Liskonmäki
Eesti Telekom AS
Edastan meie tiimi poolt suured tänud!
Jäime kogu reisiga väga rahule ja võimalusel külastame Naissaart veelgi!

Mann Helstein
Tallink Duty Free AS
Täname Teid väga meeldiva ürituse eest 12.06 Aegnal!

Liisbet Rosenthal
Tahaksin tänada Monica meeskonda 19.07 Naissaare-Tallinn liinil kiire tegutsemise eest tormisel merel. Oli meeldejääv päev. Aitäh turvalise kodutee eest. Eriline tänu sellele noormehele, kes informeeris kogu sõidu ajal, kuidas-kuhu edasi suundutakse, vaatamata mõningate ebaviisakate klientide ütlustele said kõik turvaliselt mandrile.
Aitäh Monica ja kindlasti julgeme uuesti sõita, sest teame, et hätta ei jäeta!

Martin Tee
Olin sellel imelahedale reisil monicaga marsruudil naissaare-tallinn. Leidsin et selle raha eest oli adrenaliini Kui palju, Kui suurt tüli Ei tee – ehk saate teada anda – kui selline ohtlikum moment jälle tulemas on?

Tõnu Linnasmäe
Täname Naissaare reisi eest. Tugeva tuule tõttu kujunes see elamusterohkeks. Teil on väga osavõtlik junga ja hea kapten.
Tagasitee Naissaarelt oli nauditav.

Deevi Lagern
Aitäh Teile ja kõigile teistele inimestele, kes aitasid meie kahte toredat päeva saarel sisustada. Oleme väga rahul ja kindlasti teadmise võtta rikkamad, mis toimub meie väikesaartel. Oleme juba mitu aastat järjest külastanud väikesaari ja võimalusel teeme seda ka edaspidi.

Anu
Kuna viibisin ise pikalt pärast Naissaare reisi puhkusel, siis ei olegi jõudnud SEB nimel teile tänusõnu saata.
Meie seltskond jäi päevaga väga rahule ning kindlasti soovitame seda ka teistele osakondadele.
Lisaks ei ole me teist arvet saanud – kas saime 50% allahindlust 🙂

Signe Säde
Soome klienditoe teenindusgrupi vanem
Oleme oma tiimipäevaga väga rahul ja soovitame soojalt kõigile 🙂

Monica Arme
Rapla Vesiroosi Gümnaasiumi VIII b klassi klassijuhataja
Rapla Vesiroosi Gümnaasiumi VIII b klass tänab erakordselt toreda Naissaare ekskursiooni eest. Meie reis toimus 02.06.16 ja väljusime reisilaev Monicaga Tallinnast 13.00. Meile väga meeldis giid (kahjuks nime ei tea, aga tean, et ta tegeleb talvel sukeldumisega Egiptuses). Lisaks soovin väga tänada Monica kaptenit, kes sõitis kiiresti Naissaarelt tagasi, et me rongi peale jõuaksime (ja me jõudsime rongi peale!).
Meil oli väga ilus päev! Aitäh!

Mai Seller
Kilingi-Nõmme Gümnaasiumi õpetaja
Oleme reisiga väga rahul, tegevusi oli piisavalt, olid põnevad, samas jäi lastele piisavalt vaba aega, mille nad said sisustada majade ümbruses. Söök oli maitsev, seda oli rohkem kui piisavalt, lapsed sõid mõnuga. Töötajad olid vastutulelikud ja sõbralikud, tundsime end oodatud külalistena. Ekskursioon oli vahva, põnev, eksootiline, informatiivne. Hellen suutis lastes esile kutsuda enneolematu loomingulisuse, üllatas õpetajaidki. Ka lapsevanemad, kes kaasas olid, jäid rahule. Suur tänu! Töörohket suve!

Teele Aver
Nixor Eesti
Tänan meeleoluka ürituse eest! Vaatamata sellele, et laevasõit saarele 11.06 oli lainetamise pärast mõndadele natuke vaevarikas jäid kõik lõppkokkuvõttes rahule.
Loodan, et meie väga palju peavalu ei valmistanud ja julgen soovitada sellist üritust Naissaarel ka oma tuttavatele.